close
رزرو آنلاین هتل
نکات تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلیتالار گفتمانآرشیوعضویتورودنقشه سایتخوراکتماس با ماطراح قالبمترجم قالب
بهترین سایت برای دریافت بیت کویین
حمایتی
تبلیغات 8


                            کانال زندگی شاد 
تبلیغات 9
موضوعات
  • اخبار روز دنیا
  • سرگرمی
  • سلامت
  • مدوزیبایی
  • فرهنگ وهنر
  • گالری تصاویر
  • آشپزی وتغذیه
  • خانه وخانه داری
  • آرایش وزیبائی
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • صفحات جانبی
    کسب درآمد
    کسب درآمد


    ایران بازدید
    درحال حاضر بهترین باکس درامدزای ایران


    نکات تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما

    195 بازدید دوشنبه 09 تير 1393
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0

    نکات تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما

     هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است.

    البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

    رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

    1. برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

    2. سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

    3. خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

    4. بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

    5. سعی کنید در ماه رمضان میوه های آبدار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگینشوید.

    6. بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

    7. خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید. 8. برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید. 9. بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

    10. سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

    11. برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

    12. ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

    13. وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

    14. نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

    15. برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود. 

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی

    حمایتی
    تبلیغات
    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
    کلیک کنید
    ما را در گوگل محبوب کنید ...
    فروشگاه شارژ ارزان قیمت
    تبلیغات 6
    آمارسایت
    ارتباط با مدیر
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 756
      کل نظرات : 0
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 2
      تعداد اعضا : 22
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 120
      بازديد ديروز : 1,161
      بازديد کننده امروز : 5
      بازديد کننده ديروز : 29
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 3
      بازديد هفته : 120
      بازديد ماه : 1,460
      بازديد سال : 1,460
      بازديد کلي : 849,398
      اطلاعات شما
      آي پي : 54.198.158.24
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • کانال زندگی شاد در تلگرام ( کانال ادمین تابستون داغ )
    • بهترین سایت درآمد از کلیک جهان
    • پیشاپیش سال نو مبـــــــارک
    •  بهترین روش برای افزایش اعضای کانال تلگرام
    • دانلود زیباترین آهنگ حجت دور ولی
    • متن ادبی ویژه شهادت حضرت زهرا
    • باورهای غلط درباره زیبایی
    •  عوارض مهم و جدی صبحانه نخوردن
    • مطالب کانال زندگی شاد
    • حمله هوایی آمریکا به داعش لیبی / 40 نفر کشته شدند
    مطالب پربازدید
    • 19شهریور سالگرد فوت پدر مدیر سایت تابستون داغ
    • دانلود آهنگ شاد اندی به نام حنا
    • پخش آنلاین آهنگ کودکانه تولدت مبارک
    • دانلود آهنگ زیبای تو این زمونه ازامیر بهادر خوارزمی
    • عکس روزبه حصاری - بازیگر نقش علی علایی در سریال یادآوری
    • کاش فرزاد حسنی وآزاده نامداری هم .... /عکس فرزاد حسنی کنار احسان وسولماز
    • مراحل رشد جنین انسان در داخل رحم مادر
    • دانلود شوان از اصغر باکردار
    • همکاری درفروش مسبی
    • رونالدو و دختر جذابترین فوتبالیت /عکس